--HONDA Történelem--
-Bevezetés:
Az 1948. szeptemberében alapított Honda Motor Co. Ltd. létezése első percétől fogva kivételes színvonalú mérnöki teljesítményéről ismert. Az ezt követő 50 év során ezt olyan értékekkel bővítette, mint a társadalmi felelősségtudat, a környezet védelme, és a jó szomszédi viszony fenntartása. Mára egy több mint 135.000 embert foglalkoztató világcéggé nőtt, amely 34 országban több mint 110 termelő és fejlesztő egységet működtet. A 2002 március 31-én lezárt pénzügyi évben a Honda 8 millió motorkerékpárt, 4,4 millió munkagépet és 2,9 millió személyautót értékesített, azaz világszerte több, mint 15 millió elégedett vásárlót szolgált ki. 1977 óta nem Japán a Honda legnagyobb gépjármű-piaca. Ez a kitüntető cím az Egyesült Államokat illeti meg, ahol évente közel 1,25 millió Honda gépkocsit adnak el. A márka második legnagyobb piaca Japán, amelyet Európa követ: itt Németország és Anglia közel 60-60 ezer, Olaszország pedig 40 ezer eladott autóval a legjelentősebb nemzeti piac. Ugyanakkor a Honda elsőként motorkerékpárjai révén tett szert hírnévre. A mai napig gyártja a világ legnagyobb számban előállított járművét, a négyütemű, 50 köbcentiméteres Cub C100 motorkerékpárt. Az 1958 óta folyamatosan gyártott kétkerekű, amelyet az Egyesült Államokban az "A legkedvesebb emberekkel Hondán találkozhat" szlogennel hirdettek, örökre megváltoztatta az emberek motorozásról alkotott elképzelését. A Cub C100 több mint 26 millió példányban talált gazdára, egyaránt lekörözve a Volkswagen Bogarat (mintegy 20 millió darab) és a Ford T Modell (16,5 millió). Az eladott Cub C100-asok száma évente három millióval gyarapszik, így aligha kell trónfosztástól tartania. A Honda a mai napig 100 millió kétkerekűt gyártott. A Honda a világ legnagyobb motorgyártója. A páratlanul gazdag kínálatban motorkerékpárok és gépkocsik mellett generátorok, fűnyírók, kerti és földművelő gépek erőforrásai, valamint hajómotorok is szerepelnek. A márka az apró munkagépektől kezdve a kísérleti repülőgépekben használt turbólégcsavaros hajtóművekig mindent gyárt; motorjai a világ legtöbb országában kaphatóak. A Honda nevéhez fűződnek azok a kísérleti villanymotorok, amelyek a világ első, kifejezetten elektromos üzeműre épített, nikkel-metál-hibrid akkumulátorról működő autóját, az EV PLUS-t hajtották.
A szolárcellás járművek Ausztráliában megrendezett, 2000 mérföldes versenyén győzedelmeskedő, 'The Dream' (Az Álom) névre keresztelt gépkocsiban a nap energiáját fogta munkára a Honda. A Honda Motor története a XX.század derekán kezdődött. Az első Hondák hatvan évvel azután jelentek meg, hogy 1886-ban a világ első motorral hajtott kerekei forogni kezdtek, ám mára a Honda az egész világot átölelő vállalatá nőtte ki magát, amely a lokalizáción alapuló globalizáció filozófiáját követi. A cég korábbi elnöke, Nobuhiko Kawamoto által "Honda módnak" nevezett szemlélet a világ minden sarkában meghonosodott. "A Honda vállalati kultúrája külföldön gyakran aktívabban él az alkalmazottak körében, mint Japánban. Legértékesebb elemeit magukévá teszik, és kiegészítik saját kultúrájukkal." |